RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.30-8.30
Schodzenie się dzieci.
Stwarzanie warunków do zabaw
odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym,
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
Korzystanie z gier i układanek stolikowych.
Praca indywidualna wyrównawcza z
dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z
dziećmi uzdolnionymi, utrwalenie
treści programowych z dnia poprzedniego, zabawa ruchowa lub zestaw ćwiczeń
porannych.
Prace porządkowe i organizacyjne.
8.30-9.15
·
Przygotowanie
do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych - opanowanie
umiejętności mycia rąk,
·
Czynności
samoobsługowe.
|
·
Śniadanie,
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków,
·
kulturalne
zachowanie przy stole.
|
Zabiegi higieniczne po śniadaniu. Przygotowanie sali do
zajęć.
9.15-9.45
Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze
w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez
nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową -
uwzględniające podział na grupy wiekowe wg 15 obszarów edukacyjnych z
wykorzystaniem różnorodnych metod.
Zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające.
9.45-10.00
Zajęcia ruchowe.
10.00-10.30
Zajęcia
poznawczo -wychowawcze- cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy z
wykorzystaniem różnorodnych metod.
10.30-11.30
Wyjście na dwór.
Ubieranie się dzieci - wdrażanie
do samodzielnego przebierania się i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności
zakładania odzieży.
Wdrażanie do samodzielności.
Zabawy dowolne dzieci na
przedszkolnym placu zabaw lub spacery i wycieczki w pobliżu przedszkola.
Zachowanie bezpieczeństwa i
przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie.
11.30-12.00
Przygotowanie do obiadu.
Wdrażanie dzieci do samoobsługi.
Wyrabianie umiejętności
prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.
Doskonalenie umiejętności
samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków,
kulturalne zachowanie się przy
stole.
12.00-13.15
Odpoczynek poobiedni.
Słuchanie bajek, muzyki i
bajek relaksacyjnych.
Ćwiczenia utrwalające
wiadomości z zajęć edukacyjnych.
Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.
Zabawy w kącikach zainteresowań.
Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
13.15-14.00
Czynności porządkowe. Zabiegi higieniczne.
Podwieczorek,
Wdrażanie i przyswajanie nawyków
higienicznych.
Czynności higieniczne.
Samodzielne spożywanie posiłku.
14.00-15.00
Zabawy w sali: słuchanie bajek,
śpiewanie piosenek, zabawy dowolne, gry stolikowe, zabawy loteryjkami,
puzzlami.
Ćwiczenia
indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
Praca indywidualna.
Rozchodzenie się dzieci, kontakt
indywidualny z rodzicami, prace porządkowe.